torsdag 21 november 2013

Julen

Nu har lillan åkt hem med sin mamma men först så skulle de köpa henne ett par vinterskor eftersom de hon hade har försvunnit. Förmodligen så har någon fått fel par med sig hem på dagiset och att gå i stövlar nu när det är minus tio grader är ingen hit för små barnfötter. 
Vi har haft några härliga dagar tillsammans och mysigare tjej får man leta efter. 
Hennes mamma frågade i dag om flickan kan vara hos oss på julaftonen och juldagen då hon själv ska jobba hela julhelgen. Självklart kan tösen det! Vi kommer nog att fira julaftonen ute i stugan med mina föräldrar. Det är i alla fall vad mamma hoppades på. Jag är så glad att vi får en jul tillsammans! E kommer att fira med oss och var orolig att hennes morfar inte skulle leva till dess men det är lugnt än så länge.

Förra julaftonen så orkade mina föräldrar inte fira den utan stannade hemma hos sig på tu man hand. Jag höll då i julen här hos mig men inte var det riktigt detsamma, så jag är tacksam över att kunna fira med dem detta år. 
Man ska ta tillvara på den tid man har tillsammans det är då alldeles sant och riktigt. Man vet aldrig vad morgon dagen har i sitt sköte...

Jag ska om ett par timmar bege mig ned till stan och luncha med vännerna som jag inte har träffat sedan i maj då jag fyllde år. Det känns som att det är på tiden! Men jag har haft så mycket omkring mig i det här med E och har inte orkat vara så där jätte social och som alltid så går tiden och rätt vad det är så har det gått flera månader och rent av år. Däremot så pratas vi vid per telefon lite nu och då!

Jag undrar vad det ska bli av allting när det gäller E! Ärligt talat.....vad ska hända, vad ska ske?! Inget har ju hittills förändrats och jag tror inte att ett möte gör skillnad i det här fallet. Dock så kan det kanske trots allt vara bra att sammanstråla och snacka ihop sig. Vi får se hur det slutar! Fick några bra tips ( OM jag närvarar på mötet vill säga ) av en bekant på hur jag kan göra innan mötet för att vara förberedd. 
I morgon sticker vi till stugan och kopplar av med god mat, dryck, bastubad och brasmys. Det ska bli underbart att komma dit ut!






 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...