lördag 2 november 2013

Kan inte vänta!

Jag låg och funderade på det här med E och att hon mår dåligt igen. Hon hade uttryckt sig på ett sådant sätt att inläggning var det enda rätta. Jag är så rädd att förlora henne! Jag tänkte att vi som står E nära måste stämma träff med den läkare som hon mötte för ca 1, 5 månad sedan. Vi måste få landstinget att ta sitt ansvar och förmå dem att skicka iväg E till ett behandlingshem. Vi kan inte vänta ut kammarrättens dom för även om de dömer till vår fördel så kommer socialnämnden i Umeå garanterat att dra det här så långt de kan. Under tiden ärendet behandlas så får vi ordna denna träff med läkaren. 

E har nämnt till boende personalen att de får tala med mig så jag ska ringa dit senare i dag. Jag vill höra vad de har att säga! Vidare så har jag varit i kontakt med Es pappa som eventuellt ska närvara på måndag när tv 4 kommer. Har även nämnt detta till reportern. Es syster ringde till E igår kväll och skällde lite lagomt på henne. Hon sade åt sin syster att i stället för att skära sig och bli inlagd så kan E ju ringa till henne. Något som E lovade att göra.
Hon sade också några sanningens ord om behandlingshem osv. J säger minsann vad hon tycker till Es förtret som blir sur.

Själv blir jag så påverkad när E inte mår bra och jag tänkte för mig själv att detta med E äter upp en inifrån. Den ständiga oron och den ständiga sorgen är enorm. Jag sade till A att jag får då aldrig känna mig riktigt glad. Nej! Svarade hon mig. Det är många år sedan du var det!




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...