lördag 2 november 2013

Lita på proffsen

Jag har nu pratat med personalen på boendet och fått förklarat för mig lite om gårdagens händelser. E har mått dåligt en tid och i går morse var det extra tungt för henne. Hon hade sagt att hon hade tankar på att inte vilja leva och så skar hon sig också. 
Personalen ringde till sköterskan som fick komma dit och göra en bedömning samt tejpa såret. Där efter beslutade de sig för att skjutsa E till psyket. Dels för att de följer en handlingsplan och dels för deras egen skull men framför allt för hennes egen skull.

På psyket gör de nog inte så mycket mer än kanske pratar med henne och ev medicinerar samt förhoppningsvis håller lite koll på henne. Den jag pratade med på boendet visste inte vad de gör och om de till exempel höjer Es dos av Risperdalen när den dos hon har inte längre hjälper. Det är ju så det brukar bli i slutändan vet jag av egna erfarenheter.
Det var en som sa att man ska lita på att proffsen = doktorerna vet vad de gör. Njaa inte alltid är mitt svar!! 

Dottern blir kvar på psyket till åtminstone i morgon men hade varit lite motsträvig till att åka dit. Det förstår jag! Hoppas nu att hon får må bättre igen här framöver, att det inte eskalerar igen och att hon gör verklighet av sina tankar angående att dö.



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...