onsdag 13 november 2013

Mail till verksamhetschefen

Efter mitt samtal med enhetschefen för Es boende så bestämde vi att jag skulle kontakta verksamhetschefen för psykiatrin och berätta att vi ska hålla E utanför allting nu. Till dess något konkret händer med en eventuell behandling på ett hem. 
Jag har ännu inget hört ifrån verksamhetschefen angående en tid för en träff så nu skickade jag i väg ett mail till henne. Där jag beskrev situationen och att vi i samråd med enhetschefen bestämt detta. Har hon några funderingar så får hon vända sig till henne i stället. Men att mötet bör bli av ändå utan E! För hennes skull!
Nu vet jag inte hur pigga de är där upp på att ha ett möte utan E men det lär visa sig. Hur eller hur så har jag nu gjort mitt känns det som!
Jag har mailat otaliga mail till olika högt uppsatta personer, jag har krigat och gjort mig obekväm, jag har fått ta skit från olika håll och kanter av dem som jobbar med E och jag har gråtit, gnisslat mina tänder och slitit mitt hår i frustration över hela situationen. 
Jag har medverkat i teve och jag har överklagat hit och dit och nu kan jag inte göra mer än att vänta och se vad som händer. 
Jag får helt enkelt ta det lite lugnt och låta även min älskade flicka få lite lugn och ro och inte nämna ett dyft om något som är jobbigt för henne. 
Nu får helt enkelt tiden ha sin gång och blir det avslag i Kammarrätten så har jag gjort vad jag kan, blir det avslag i landstinget så har jag gjort även där vad jag kan och då vet jag inte vad mer det finns att göra. 
Då kan jag med gott samvete tänka att jag har gjort allt i min makt för att E ska få rätt hjälp. MEN jag kommer aldrig någonsin att känna mig nöjd förrän jag ser resultat och förrän jag vet att E mår bra.

E var på sin dans i går! Det är jättebra att hon kommer sig i väg på den trots att hon inte mår så bra. Att få skingra tankarna är inte helt fel. 

Es systers hamster försvann men kom tillrätta som jag har berättat tidigare. Hon köpte ju ett marsvin också till sig och flickan men nu måste hon köpa ett till marsvin så att den som hon har får sällskap och inte känner sig ensam. Snart har de ett eget zoo där hemma! Flickan älskar det hela och vill knappt gå till sitt dagis på morgonen. Lägger in en härlig bild på tösen med Doris som marsvinet heter.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...