tisdag 5 november 2013

Mail

Har gått med en oro i dag som inte är nådig och har känt på mig att något är galet. Fick sedan besked om att dottern återigen är på väg till psyket.

Hur som helst så här kommer ett mail som jag har skickat till verksamhetschefen på psykiatrin:

Jag är mamma till E och jag vet att TV 4 har varit i kontakt med dig och att du hade hälsat att jag kunde höra av mig. Eftersom jag har en hörselskada så föredrar jag att ta det via mailen.

Du vet nog vem jag är sedan tidigare då min dotter brukar vara intagen ibland på avdelning X och går i samtal hos er.
Hur som helst så vet du att vi oroar oss för vår dotter och efter så många år med ett självskadebeteende där tidigare insatser inte har fungerat så vill vi att hon ska få komma på ett behandlingshem. Inte något i stan utan ett utanför så att hon får bryta av och börja om på nytt. Vi vet om Lenagården som ska vara ett bra alternativ där Anna Kåver som jag var i kontakt med redan i april tipsade varmt om det behandlingshemmet.

E själv har varit lite vacklande i det hela men nu har hon själv sagt att hon vill fara i väg till ett behandlingshem. Hon har en dålig period nu igen och mår inte alls bra så det känns väldigt angeläget.
Förvaltningsrätten dömde till vår fördel när vi överklagade socialnämndens avslag ( vi sökte till dem då ni aldrig gav något svar till oss föräldrar ) och ser ett stort behov av vård för E. Socialnämnden har dessvärre överklagat deras domslut till Kammarrätten så vi väntar nu på deras dom. Månaderna går och att se E rasa igen känns verkligen inte roligt. Vi är så rädda att hon ska försöka med att ta sitt liv igen!

Jag vet egentligen inte vad du kan göra för att hjälpa oss när bemötandet hittills hos dem som jobbar inom psykiatrin och med vår dotter inte har varit det bästa. Läkaren som lovade E att ringa mig efter deras träff för ca två månader sedan men som aldrig gjorde det, H som är kort och koncist och inte speciellt trevlig, läkaren som först tog mot Es pappas samtal men som sade att han satt i möte och bad T ringa upp femton minuter senare. Då det visade sig att växeln inte kopplade pappan vidare eftersom läkaren hade sagt ifrån om samtal från honom utan hänvisade vidare till H.
Vår dotter har ska det poängteras givit sitt tillstånd att dem alla pratar med oss och trots det så har det blivit så här.

Så kan du hjälpa E till tex Lenagården?

Med Vänlig Hälsning


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...