tisdag 19 november 2013

Moviemaker

Jag satt och trixade för mig själv med att göra en film av bilder på tjejerna under deras uppväxt. Det blev mest på E och från våra utlandsresor. Ett fint minne att bevara!
E var hemma i dag från jobbet och kör en mjukstart för att det inte ska bli så mycket på en gång. Det låter väl klokt kan jag tycka! 

E hade ännu inte fått någon kallelse till råd och stöd angående utredningarna så jag får maila dem och höra vad som hände med tiden. Däremot så har hon fått en tid för röntgen av huvudet angående cystorna som hon hade som barn på hjärnan. Hon har även fått en tid på öron näsa hals förmodligen för att kolla hörseln. Det är länge sedan det blev gjort! När E var yngre så blev hon erbjuden en hörapparat men ville inte ha någon. 
Jag kan förstå henne därför att jag hade samma inställning när jag växte upp. Jag har en grav hörselnedsättning på båda öronen och skolgången gick inte alls bra eftersom skolan bara trodde att jag var okoncentrerad. Trots hörseltester! Men även på hörcentralen så trodde de att jag var okoncentrerad och att det var därför som testet visade att jag hörde dåligt.

Först när jag var sexton år gammal så förstod alla att jag faktiskt hörde riktigt dåligt och då fick jag hörapparater. Att få det i den åldern var ingen hit och jag använde dem aldrig. 
Det var när jag som vuxen insåg att jag var tvungen att använda dem som jag började bära apparaterna. Nu vill jag för allt i världen inte vara utan dem för då hör jag skruttigt dåligt. Jag vill kunna höra fåglarna kvittra, jag vill kunna höra mitt barnbarn prata och jag vill kunna föra en normal diskussion med folk utan att behöva säga va hundra gånger.
Därför vet jag att det är ett bra hjälpmedel och blir E erbjuden en så tycker jag att hon ska ta den chansen. Man vänjer sig helt enkelt! 

E skrev till mig i morse att vet du jag tror att Smilla var bästa köpet jag gjort. Jag kan bara hålla med! Smilla är alltså hamstern som hon köpte för en tid sedan. 

Vi har fått en ny tid för träffen på psyket! Den 29 november ska jag och Es pappa träffa verksamhetschefen samt den läkare som E träffade och som aldrig ringde upp mig som han hade lovat. 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...