tisdag 26 november 2013

Nedlagt ärende!

Jag fick i dag besked om att vår anmälan på socialtjänsten är nedlagd men ärligt talat så struntar jag fullkomligt i det. Målet i Kammarrätten är ännu inte klart så vitt vi vet men de skickar väl ut domslutet så fort det är beslutat något. 
Vi har inte några förhoppningar alls vad det gäller domutsagan utan tror nog att socialnämnden vinner målet. Jag är till 99 % säker på att det blir avslag även där. 
Hur vi då går vidare vet jag inte men som jag nämnde i tidigare inlägg så ligger jag nu lågt och låter andra sköta jobbet. Det största i alla fall! 
Det finns förresten inte så mycket mer att göra för oss för att få hjälp till E. Vi har nog gått alla vägar som finns! Mötet på psykiatrin är på fredag och det ska bli intressant att höra vad de säger. 
Es pappa är inte så talför så det blir nog jag som får sköta snacket mestadels i alla fall. Jag är inte bangen!
Men som jag också tidigare har sagt så är det bästa om E själv kunde säga till dem att hon vill i väg någonstans. Då först kanske kanske de kan åtminstone titta på det. Vi föräldrar är väldigt maktlösa och har ingen talan någonstans.
Det är bom stopp överallt! Det är den bistra sanningen!

Jag måste ha fått något elände på min dator eller i vart fall på min mail. Den har skickat ut 18!!! sidor med samma mail till Es socialsekreterare och trots att jag har försökt att ändra på det och bytt lösenord, så skickas dem ut ändå. 
Till slut så raderade jag helt sonika min mailadress och skaffade mig en ny. Jag är rätt så kass när det gäller datorer så när det blir så här sliter jag mitt hår och gnisslar tänder av frustration. Stupid computer!

I dag har jag varit riktigt så där slö, slapp och likgiltig! Inte orkat göra ett dyft med andra ord. Ibland är väl det ganska så skönt det med! 
E hade förresten lagt ut en videosnutt på Facebook där hon hade spelat in systerdottern som sjöng och spexade en liten stund. 

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...