måndag 4 november 2013

Nu kör vi

I dag öser regnet ned så någon inspelning utomhus blir det knappast. Vi kommer att hålla till här! Jag känner förstås lite nervositet men samtidigt inte för jag har gjort det förut i andra ärenden där ett inslag handlade om ett behandlingshem som skulle läggas ned, som jag var inskriven på och det andra handlade om när skolan drog in assistenthjälpen till E och använde öronmärkta pengar till att betala ut lönen för en assistent som en pojke i klassen hade. Pengar som egentligen skulle ha använts till en pedagog till E!
En mamma till en flicka i klassen tipsade TV 4 och ett inslag gjordes. Dagen efter ringde skolchefen upp mig och var väldigt inställsam och jag minns så väl att han sade att självklart ska jäntan ha en assistent och bestäm du vem och hur många timmar hon ska ha. 
Jag gör det här för E och alla andra som är i vår situation därför att det är en ren skandal från början till nu. Det är en ren skandal att de med självskadebeteende inte ska ha rätt till vård av socialtjänsten.

E hade sovit bra i natt men annars var det nog inte i topp och hon visste inte om hon skulle fara till jobbet i dag. 
Jag tror inte att hon gör det men däremot så ska hon få sig en behandling av A i eftermiddag. En välbehövlig sådan! Ibland kan man rent av slumra till under behandlingarna men ibland kan det också vara lite obekvämt. Beroende på vilken typ av behandling som görs! Jag brukar få behandling för ryggen, huvudet och bäckenet och har blivit hjälp enormt mycket. Det enda som behövs är en rundsmörjning mellan varven. Flickorna har blivit hjälpta med att bli av med huvudvärk och nackont men även där behövs det regelbundna behandlingar. 




 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...