lördag 16 november 2013

Önskade

Jag satt och önskade i kväll att allting vore bra. Att jag fick vara en lycklig mamma till E och J! Där ångest, självskadebeteende, självmordstankar m,m inte existerade. Där i stället glädje och välmående fanns. Jag kan ALDRIG slappna av - inte ens när jag är utbjuden på middag för att koppla av och glömma sorger och bekymmer ( som i kväll ). Hur skulle jag kunna glömma och slippa oroa mig ens för en kväll? Jag kan inte det....

Ni som inte lever i vår värld kan inte ens föreställa er den vånda och olust jag dagligen känner. Ni som jobbar med E ( kanske ni läser min blogg ) kan inte heller leva er in i vår värld som mamma och pappa. Ni jobbar med henne vilket är en stor jävla skillnad mot att vara förälder! Ni kan aldrig föreställa er det vi känner!

Jag är sjukt less på att känna så här och inte få något gehör någonstans ifrån. Kan ni ens förstå? Kan ni med gott samvete jobba vidare medan ni vet att vår dotter sitter på akuten efter att ha skurit sig, sitter på psyket efter att ha sagt att hon inte vill leva? Jag skulle inte vilja eller snarare klara av att ha ert jobb för jag skulle inte klara av att ljuga och undanhålla fakta till föräldrarna, ens för tystnadspliktens skull. Det finns gränser och när är gränsen nådd? 

Den ansåg vi vara nådd när vår dotter låg intagen efter sin överdos då hjärtat hade stannat. Då var E inte i det skick att hon själv kunde avgöra om vi i hennes familj skulle meddelas eller inte. Där skulle någon har kontaktat oss direkt E kom in på sjukhuset med ambulansen.

Inget har förändrats sedan dess och det är det jävliga i det hela - det fortsättes att tigas och hänvisas numera till chefen. Det finns inga ord för vad vi alla runt omkring E tycker och anser om det. Men som sambon sade: DET ÄR FÖRJÄVLIGT - Sammanfattar väl ganska bra vad vi anser!

Lägger in en bild på mig och äldsta tiken som är tretton år!





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...