söndag 17 november 2013

Plankan

Har efter tips börjat köra något som heter plankan för att träna upp lite muskler. Vet inte vad som var jobbigast! Ömheten i låren efter att jag drattade omkull i fredags på väg till brevlådan eller att känna magmusklerna jobba. 
Hur som haver så är det ju en billig träningsform och ett måste för mig som försöker gå ned i vikt. Mina döttrar är mycket mer vältränade än mig och E har alltid varit urstark. I hennes klass då hon gick i samma som sin syster så var hon den starkaste av dem. Jag fick känna av hennes styrka många gånger när hon fick utbrott. Men har alltid tyckt att det är en bra egenskap att ha styrka. Hon tränar en del på gym! Hennes syster var mycket duktig i gymnastik och oerhört vältränad till dess hon blev gravid och fick sluta med gympan. 
Jag var också väldigt duktig i idrott under min uppväxt med högsta betyg åren igenom i gymnastiken. Jag sprang också mycket och var oftast i farten. Men så kom annat emellan och i dag är jag som en soffpotatis förutom då hundarna ska rastas. 
Nu har jag alltså kört i gång med den här plankan som alla pratar om och tjugo sekunder kändes som tjugo minuter hehe. 

Har inte pratat med E idag men i går messade hon mig och behövde låna hundra kronor för att kunna äta på Subway med sin kompis. Självklart fick hon det fast jag är själv fattig som en kyrkråtta. Sedan provade jag att ringa henne under gårdagens kväll men då satt hon och såg på en film. Jag ville väl egentligen inget speciellt mer än att höra hur hon hade haft det på stan och önska henne en trevlig kväll. Hennes syster var på partaj i går så till henne var det ju ingen ide att slå en signal till. 
Varannan helg är mitt barnbarn hos sin pappa så då brukar J koppla av och ha lite kul. I övrigt så pluggar hon och hade senast i fredags en tuff tenta som jag hoppas att hon klarar. 

Till veckan var det tänkt att vi skulle träffa verksamhetschefen och en läkare på psykiatrin men den tiden som föreslogs gick inte då Es pappa har jobbat natt. Jag skrev till henne att hon kunde ju ringa till pappan och med honom komma överens om en dag och tid eftersom jag oftast alltid kan. Jag som är hemma om dagarna! 
Vi får se om hon hör av sig i början på veckan till honom vilket jag hoppas på. 

Hade en jättetrevlig kväll i går med god mat och dryck! Nackdelen är att man äter för två en sådan gång. Jag var fortfarande mätt i morse! 
Sov urkasst i natt då stormen ven utanför husknuten och det slog i tak, fönster mm. Hundarna var oroliga och vid fem snåret gick jag upp en sväng och tog en titt på bakgården. Såg då att presenningen över utemöblerna hade blåst av. I morse såg jag även att ljuslyktan som har stått på bron hade vält omkull men som tur var i rätt riktning och landat på gräsmattan. Glaset i den hade farit ur men det var bara att sätta dit dem igen. 

I övrigt så har stormen blåst ned träd här och var, blåst ned ställningar, skyltar och demonterat vissa tak osv. Med så mycket träd runt omkring vårt hus så är jag glad att inte en gran blåste ned. Man vet aldrig....




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...