söndag 3 november 2013

SHEDO

Jag har haft chattkontakt med en tjej som jobbar på SHEDO som arbetar med att sprida information, skapa opinion och ge stöd kring psykisk ohälsa, ätstörningar och självskadebeteende. Jag frågade om de har tips och ideer på hur vi kan gå vidare utifall det blir ett dåligt besked ifrån Kammarrätten. 
Det visade sig när jag fick svar att TV 4 har kontaktat dem också och ska intervjua denna tjej i morgon om självskadebeteenden. 

Vidare så har Kalla Fakta fått ett tips! Vi får se hur det blir med allting men det är bra att göra något och inte bra att göra inget. 
Jag har försökt att få tag i E men när hon inte svarar i telefonen så blir jag så orolig eftersom jag vet om att hon mår dåligt. Jag hatar att känna denna oro! Men jag försöker lugna mig själv med att hon kanske är i duschen eller på toaletten eller ute i tv rummet hos de andra. Det här är följden av att ha levt med en dotter som i flera år har haft ett självskadebeteende. Man lever med den ständiga oron - that´s it!
Jag längtar till dess vi är trygga med att E mår bra och har rätt vård och framför allt kan leva som en vanlig ung tjej med kompisar, uteliv, partner och ångestfri utan självskadebeteende. 

Jag önskar att de som sitter och beslutar om vård eller icke vård kunde sätta sig in i vår familjs situation. Att de kunde gå i våra skor för en tid där de fick känna in vår oro, vår rädsla för att vår dotter ska dö och vår ångest över att ständigt leva i ovissheten. Jag tror inte att de då skulle ta sådana ödesdigra beslut som det kan bli av ett avslag eller en överklagan men å andra sidan så följer de strikt socialtjänstlagen.

Jag fick ett sms ifrån en vän och en faster till E som önskade mig lycka till för i morgon. Gulligt av henne att höra av sig! Jag hoppas att det ska gå bra i morgon och att Es pappa kan närvara. Han har varit sjuk i några dagar och inte alltför pigg men med en alvedon i kroppen, så kanske han tar sig hit.





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...