torsdag 28 november 2013

Sömntabletter

Jag var förbi mina föräldrar under förmiddagen för att hjälpa dem att handla när pappa berättade för mig att han inte hade några sömntabletter kvar och inte hade fått sova sedan en vecka tillbaka. Han tar en sort som heter Zopiklon och hade varit i kontakt med onkologen för att få recept på dem. Men de har sjabblat på något sätt så receptet har inte dykt upp på apoteket. 
Han är lite desperat av förståeliga skäl eftersom han är dålig i cancern och har behov av att få sova. 
Så när jag då dök upp hos dem och han nämnde detta så berättade jag att E äter samma sort sömntablett som han och han frågade då om jag inte kunde höra med E om han kunde få en tablett, så att han klarar sig över natten. 
E har inte hand om sina tabletter själv nu för tiden och frågade därför den personal som jobbar på hennes boende. De nekade till att ge ut en tablett enligt regler och E fick då ringa till sköterskan som även hon sade nej. 
Jag förstår deras regler och att man inte får göra så men detta var tänkt till en sjuk morfar och vi hoppades på ett undantag. 
Man blir lite trött på det här med lagar och regler!
Hade E själv tagit hand om sina tabletter så hade saken varit löst vid det här laget men nu är det ju inte på det viset eftersom vi alla vet vad som då hände.
Jag ringde till Es morfar som förstod och som skulle försöka ordna fram receptet ändå. 






Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...