onsdag 6 november 2013

Svar från verksamhetschefen

Fick nästan omgående efter Es besked om att Kammarrätten går på Socialnämndens linje en helvetes magvärk. Till slut låg jag på golvet i plågor och vred mig. Försökte få i mig middag men efter 3/4 av hamburgaren gick det inte mer. 
Tog en magmedicin och lade mig med hinken bredvid sängen men kräktes tack och lov inte. Efter ett par timmar släppte det onda och nu känns det som vanligt. Vete tusan vad det var som hände men nu är det i alla fall över.

Det går att överklaga Kammarrättens beslut och det ska göras inom två veckor. Jag kommer så klart att göra det om det inte blir en massa tunga utgifter för det har jag inte råd med. I ärlighetens namn så känns det enormt misströstande. Jag tror inte att vi har en chans om jag ska vara sanningsenlig. Socialnämnden följer bara socialtjänstlagen och den går tydligen Kammarrätten efter. Men jag överklagar och gör det jag kan ändå. Det är till att hämta nya krafter och ta tjuren i hornen. 

Jag fick svar ifrån verksamhetschefen på psykiatriska kliniken i eftermiddag och hon skrev att hon vanligtvis inte är involverad i enskilda patientärenden såvida det inte finns särskilda frågor som behöver diskuteras och lösas. Hon skulle försöka att under morgon dagen prata med den läkare som E träffade för ca två månader sedan och som aldrig ringde mig som han hade lovat henne. Sedan skulle hon höra av sig igen under veckan till mig. 

Jag har meddelat reportern Kammarrättens beslut och hon tyckte att det var konstigt att det gick så fort eftersom hon i går pratade med dem och då hade de inte beslutat när de skulle ta upp frågan och de skulle invänta uppgifter från Es håll. 
De måste ha blandat ihop ärenden eller tagit ett snabbeslut och sedan skickat det med express eller något sådant. För domslutet har vi i alla fall.

I morgon är det då tänkt att inslagen ska visas på morgonsidan men jag vet inte när och har inte fått besked om tidpunkt eller om det är hundra klart att det blir i morgon. Men det lät så! Jag ska hjälpa mina föräldrar att handla och städa så jag kommer att missa inslaget i morgon. Får kanske se det på tv 4 play i stället eftersom vi ändå inte har de lokala nyheterna. Vi har bara Stockholms nyheter ironiskt nog. Canal Digital har tydligen inte hunnit längre i utvecklingen!

Jag har haft mitt barnbarn här hela dagen! Hon är en riktig goding och förgyller verkligen vardagen. Lite trotsig är hon nu tre år som hon är och ska gärna testa gränserna. Säger man åt henne att drick lite vatten så gör hon absolut inte det men säger man att du får inte dricka vattnet - då gör hon det! 
Säger man åt henne att nej du får inte göra si eller så - då slänger hon sig på golvet och tjurar. Tio minuter senare är allting bra igen! Hur gulligt som helst är det!




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...