onsdag 13 november 2013

Svar

Jag fick svar från damen på psykiatrin att hon inte har fått tag i läkaren som har varit sjuk hela förra veckan och denna vecka har de varit uppbokade på var sitt håll. Hon skulle dock försöka få tag i honom i morgon och sedan höra av sig om en tid för en träff. Nu är det förstås inte bara att boka in en dag eftersom Es pappa jobbar skift och jag inte har en susning om när han kan. Men det får vi ta då! Det är inte alltid så lätt det där men själv är jag ju hemma om dagarna och kan när som helst - nästan. Det enda som jag brukar ha uppbokat är handlingen åt föräldrarna på fredagar. Denna fredag ska jag däremot till tandläkaren igen på morgonen och sätta dit mina kronor i överkäken. Det ska bli skönt att få de " riktiga " gaddarna för dessa är både fula och obekväma. Det känns som att jag har häst tänder i munnen, stora och tjocka hemska ena. 
Jag hoppas verkligen att kronorna är mindre i storleken och inte lika tjocka och att de inte är så långt fram. Det ser ut som att jag ständigt har en prilla under läppen - jag som inte ens snusar längre! 

Jag chattade en snabbis med E i dag som skrattade gott åt marsvinets namn som hennes syster har skaffat och att de ska köpa sig ett till marsvin så att den de nu har får en kompis. 
Två marsvin och en hamster - tror fasen det att barnbarnet är salig!

På lördag är jag utbjuden på en tidig middag på en indisk restaurang av min allra bästa vän M. Först ska vi ta en pilsner på en pub och därefter traskar vi vidare till restaurangen. Längtar!
Har en annan god vän som i dag har legat på operationsbordet. Jag har tänkt på dig hela dagen och hoppas att det har gått bra B.


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...