lördag 30 november 2013

Tatuering

Mina döttrar har tatuerat sig för flera år sedan och E har en jättevacker ros på överarmen medan hennes syster har en ros på underarmen samt ett kinatecken som var tillägnad hennes bästa vän, som dog i en otäck moped olycka för snart 5,5 år sedan. Varken jag eller E glömmer någonsin den natten när J som hade varit på fest ringde till oss och var så förtvivlad. Först hade hon ringt till E och sedan till mig. Hon skrek och grät i telefonen och var helt förstörd. 
Det var Js bästa vän som hon hade lärt känna när hon började i gymnasiet och de var som ler och långhalm och umgicks nästan jämt. Förutom den dagen olyckan hände! En idiot hade kört chickenrace och ränt rätt in i Js kompis bakifrån. Hon dog direkt! 

J var sig inte lik på länge! Hon tappade aptiten, hon drog sig undan och var så jävulst ledsen och jag kunde inget göra. Mer än att visa att jag fanns där för henne när det var tungt. När begravningen skulle vara så hade J bokat en resa för länge sedan precis och var i valet och kvalet om hon skulle boka av resan eller inte. Men hon valde att fara vilket jag tyckte att hon gjorde rätt i. 
De for till minnesstunden och graven i stället! 

I dag så berättade J att hon ska tatuera sig igen! Hon vill lägga in något med mitt barnbarn. Bild eller födelsedatum! Jag som aldrig har tatuerat mig blev med ens så sugen på att göra det också. Men jag vill ha en bild på en av mina hundar. Synd att det ska kosta så mycket! Bara att börja spara!
Här kommer en bild på killen jag vill tatuera in! Dottern i familjen som äger pappan till Troy som han heter har tagit bilden.







Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...