fredag 1 november 2013

Teamet

Vecka 46 ska E få träffa teamet på råd och stöd så att hon får köra igång med sina utredningar. Lika så bra att det blir gjort! Det tar nog några månader eller så. En tid brukar det i alla fall ta! 
Jag kan inte riktigt komma ihåg när E gjorde sina förra utredningar men det var för flera år sedan. Tror att det var för ca sju år sedan eller lite mer. 

I dag är det jättehalkigt ute och tjugo i fem i morse väcktes vi av att traktorn körde förbi. Svor i tysthet för mig själv men fick förklaringen sedan när vi skulle ut och gå med hundarna. De hade varit ute och sandat i området. Senare i dag ska bilen besiktigas och det är i grevens tid eftersom jag får körförbud på den i dag. De verkar ha slutat upp med att skicka ut besiktningstider så jag missade det totalt. Hoppas nu att bilen går igenom utan krusiduller!
Däcken läker fortfarande lite luft efter en massa krångel så på måndag får jag åka förbi verkstaden igen och låta dem ta en titt. Troligen så är det bara ventilerna som behöver bytas. Men för att inte åka på ombesiktning så måste jag pumpa upp däcken ytterligare en gång innan vi far till besiktningen. Jag har hört att man kan åka på en tvåa om det är lite luft i däcken. 

Efter lunch sticker vi ut till stugan och kopplar av i helgen. Det ska bli himmelskt skönt. Blir nog att ta en bastu i eftermiddag / kväll! Det känns som en bra start på helgen! 

Jag har inte talat med E på ett par dagar mer än via sms angående de neuropsykiatriska utredningarna. Jag hoppas att hon är okey! 

I Nordmaling blev en politiker överfallen i sitt hem och rejält misshandlad av någon dåre. Jag lider med kvinnan! Även om man kan tycka att de som sitter och beslutar som till exempel att skolor ska stängas ned eller som i vårt fall att vår dotter inte får den behandling hon behöver är ena assholes, så ska man veta var gränserna går. Att slå ned någon löser inget även om man kan känna och tycka både det ena och det andra. Inte fasen låter de skolorna vara kvar på grund av att hon blev nedslagen. Sjukt är det!





 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...