måndag 25 november 2013

Tvillingsystrar

Jag fick ett mess från E som undrade lite om det här med årsbesked, bostadstillägg osv. Hon befann sig hos sin tvilling syster och systerdotter och skulle låna systerns skrivare. 
Det är så härligt när de umgås och det värmer mammas hjärta att de ses mellan varven. Jag vet ju hur mycket E tycker om sin syrra och systerdottern. 
Jag bad E hälsa till mitt barnbarn att mormor säger hej! Då började E att skratta och berättade att barnbarnet sade att hon inte ville prata med mig. Dissad mormor ;-)!

E hade vaknat fem i morse och inte kunnat somna om! Hon skulle ändå försöka ta sig till jobbet men jag vet inte hur det blev med den saken. Har inte frågat! Jag fick lite tid över i dag efter mitt tandläkarbesök och kollade runt på stan efter julklappar att köpa framöver. Fann vad E ska få! Svårare blir det till de andra i familjen och svårast är det att fixa något till A.

Sedan for vi och köpte lite julpynt! Gardiner och sånt! Det känns ganska så trevligt ändå att vi närmare oss julen. Förra året bestämde jag mig för att inte fira jul detta år utan tänkte åka i väg någonstans. Men här sitter jag nu och planerar för jul med familjen i alla fall. 

Den sjunde åker jag och A på en tripp till Tallin! Först buss ned till Stockholm och därefter färja. Det blir min tredje bussresa och jag tycker att det går rätt så bra att bussa så långt. Det ska bli supertrevligt att komma ifrån och ha det kul, äta och dricka gott och shoppa. Vår gemensamma vän M kommer att sova över hos oss för att vara hundvakt. Det är otroligt snällt av honom! 



 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...