lördag 14 december 2013

Den går vi inte på!

Jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen de sista dagarna men i dag kommer jag mig i alla fall för att skriva några rader. Vi har haft fullt upp med handling, barnpassning, hundsök mm. 
Mitt älskade barnbarn kom igår och sov över till i dag och som alltid så är det helt helt underbart att få rå om henne. 

I går fick vi besök av dem som har en tik efter Daisy. Vera ska få vänja in sig hos oss pö om pö inför matte och husses USA resa. Hon tyckte att det var lite läskigt att mötas av fem skällande " monster" när matte och lilla Vera klev in genom dörren. Mest ville hon sitta i mattes knä fastän våra var jättesnäll med henne. Det där kommer dock att släppa allt eftersom, det är jag övertygad om.

Jag fick till slut ett svar ifrån verksamhetchefen på psykiatrin. Hon är en bra kvinna men vi köper inte svaret Es samtalskontakt hade lämnat till henne. Inte för en sekund går vi på förklaringen att socialsekreteraren hade ställt några frågor bara men att samtalskontakten inte hade uppfattat att det skulle vara ett nätverksmöte. 
Någon förklaring till varför hon hade påstått att E mår bra och får den hjälp hon behöver fick jag inte. Vad jag tycker om den människan är onämndbart här ute på bloggen. Es pappa tycker inte heller om henne så vi har precis samma åsikt i den frågan. 

Vi var förbi E med lussebullen här om kvällen men sedan har jag inte pratat med dottern. Har inte haft tid eller ork! Känner mig rätt så slut nu. Kanske har jag järnbrist! Jag tappar mycket hår, är trött och blir ibland ( som i morse ) tvärt illamående. Tack och lov så går illamåendet över efter en stund!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...