söndag 15 december 2013

Granen!

Jag sände i väg ett svar till verksamhetschefen och jag sände även i väg ett mail till socialsekreteraren i går kväll med den sista informationen och förklaringen från Es samtalskontakt. Ett svar torde inkomma till veckan!

Jag hoppas på att alla ska få må bra under julhelgen. En lugn och fridfull jul önskas! 
Vi har klätt granen nu och det är så vackert med allt julpynt! På så sätt älskar jag juletid. Den goda maten, stämningen, julklappar, julpynt och julsånger gör allt sitt till att skapa jul. Numera tar jag ett år i taget och förra julen blev så ledsam där mina föräldrar inte orkade fira jul dels på grund av tråkiga besked angående deras cancer men också på grund av trötthet. De satt hemma hos sig och jag hade jul hemma hos mig.

Denna jul känns mer hoppfull! Mammas metastaser som står stilla i lungan och hon har en livsglädje igen, den som hon hade tappat inför förra julen. 
Jag var beredd på att inte fira jul detta år! Jag tänkte ta en färjetripp i stället så det glädjer mig verkligen att ännu en gång få fira med mina föräldrar. 

Nyår kommer vi nog att fira här hemma! Vi var förra året ute i stugan eftersom det är lugnast för hundarna men eventuellt så blir vi alltså kvar hemma denna gång. Jag har ingen lust att fira nyår! Jag har helt tappat inspirationen för det och förra nyår tror jag att jag till och med gick i säng före tolvslaget.

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...