fredag 20 december 2013

Tandläkare

Nu är det dags att bege sig till tandläkaren för sista gången för ett tag framåt. Att jag skulle behöva byta ut sex framtänder trodde jag aldrig när jag bokade en tandkontroll. På sin höjd så trodde jag att det nog skulle finnas ett par hål men inte att det var så illa att jag behövde sex nya kronor. 
Jag som är så rädd för att sätta mig i en tandläkarstol för att ta bedövningssprutor och borra har genomgått allt detta för att bli fin i munnen. 
Tio bedövningssprutor på en och samma gång, nedslipade tänder endast till stumpar och all tid som har lagts ned....duktiga jag ;-). OCH duktiga tandläkaren som har gjort ett proffs jobb!

Har precis kommit in från en promenad med hundarna i mörkret. Skönt i alla fall att all julbelysning här och där lyser upp litegrann. Det är så vackert! 
Umeå kommun tog ett helt galet beslut för en tid sedan om att alla hundlatriner i staden ska tas bort och nu finns det inte en enda i Röbäck där jag bor. Det kommer inte att bli en vacker syn när bajsar ligger här och där och till och med kanske bajspåsar ligger kvar på marken. Vi har ett visst ansvar som hundägare men det känns verkligen inte bra att de har tagit bort latrinerna på grund av besparingar.
Umeå kommun som ska stoltsera med huvudstadsåret! Hur många kommer att tycka att det är stiligt med skit överallt?! Nej! Det där beslutet kommer de att få ångra - sanna mina ord!




 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...