onsdag 18 december 2013

Tidsbeställning

Återigen denna morgon blev jag tvärt illamående vid frukostbordet. Nu hade jag inte ens hunnit börja äta min frukost. Fick lägga mig att vila en stund på soffan.
Har tagit mig i kragen och beställt tid på vårdcentralen även om jag inte alls är sugen på att söka läkare om jag ska vara ärlig. 
Snart är det dags att bege sig till affären för att hjälpa mina föräldrar med handlingen. Lite jobbigt känns det när jag inte är i topp!

I natt drömde jag om alla dem som jobbar med E! Det var ingen trevlig dröm om jag säger så. Det stod mig så glasklart vissa saker när jag sedan vaknade upp och låg och funderade på detta som jag hade drömt om. 
Hjärtklappning och olustkänsla är ingen hit! Nej! Då drömmer jag mycket hellre om trevliga saker.

Det slog mig i går att vi borde snart få ett besked ifrån Kammarrätten. Ett domslut borde ställas inom kort då det har gått några månader sedan vi skickade in papperen. Vanligtvis så brukar de skynda på ärenden som gäller missbruk och psykiatriska besvär som jag har förstått det. 

A frågade mig om jag har pratat med E om det här med Ritalinet som hon äter för sin adhd. Jag har inte gjort det eftersom jag redan vet hennes reaktion. Hon lyssnar inte på mig och skulle förmodligen tycka att jag överdriver men då svarade A mig att det är ju inte jag som har kommit fram till det nedslående resultatet och som har skrivit artikeln. Det är ju i och för sig sant! Naturligtvis så vill jag inte att min dotter ska äta något som förstör hennes hjärna men jag tror att de som jobbar med henne även de, skulle tycka att det är överdrivet. 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...