onsdag 4 december 2013

What a evening!

Ett stort tack till min fina vän B för att du gjorde denna eftermiddag och kväll så trevlig. Maten var suveränt god och sällskapet kunde inte bli bättre. Vi gör om det så klart! Det som gör vår vänskap så stark är nog alla år som vi har känt varandra och vi kan prata om det mesta. Inga hemligheter här inte! Som vänner ska man kunna dela med sig av glädje, sorg, bekymmer, hemligheter mm. Och det kan vi som sagt var göra!

B hade en sådan fin tunika på sig som jag blev så sugen på att också köpa. Vi får göra stan någon gång när jag har fått in lite pengar. 
Till dess så får jag sukta på internet på till exempel Nellys där de har underbart snygga kläder. Där finns mycket som jag skulle vilja ha! 
Där finns även kläder som skulle passa flickorna och som är speciellt J stil. E har i många år gått i svarta säckiga kläder men faktiskt så har hon börjat använda lite mer andra färger i sina kläder. Vitt och grått men fortfarande är svart favoritfärgen hos henne.

I morgon väntar besöket på socialtjänsten där vi ska då träffa Es socialsekreterare för första gången. Hon verkar trevlig så det ska inte vara några problem. Det leder knappast till något eftersom socialnämnden redan har avslagit vår ansökan om en plats på ett behandlingshem för vår dotter. Som ni läsare vet så anser de att det inte är deras ensak att vårda henne eftersom det handlar om ett självskadebeteende och inte ett missbruk. I DERAS ÖGON ALLTSÅ!! 
Vi föräldrar och många med oss anser att det VISST är ett slags missbruk eftersom flickan inte kan sluta skära sig. Det har utvecklats till ett beroende! 
I psykologiguiden till exempel så går det att läsa precis det jag skriver att ett självskadebeteende kan jämföras med ett missbruk. 
Men enligt socialtjänstlagen så hör den biten till landstingsvården och de tycker i sin tur att det hör till socialtjänsten. Som jag också har nämnt tidigare! 
Hur som helst så blir det intressant att höra vad hon säger i morgon.

Vår ena papillonhanne ogillar att gå ut! Men när vi väl står vid dörren redo att gå ut så är han hur taggad som helst. Så här ser det ut när han hör ordet " gå ut ".

 
 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...