tisdag 21 januari 2014

12 Septemberföreningen

Jag har suttit i möte med de övriga i styrelsen i kväll angående föreningen och den manifestation som är tänkt att gå av stapeln den 12 September 2014. Mycket ska planeras och förberedas och pengar behöver komma in i föreningen där kan ni läsare vara till hjälp genom att bli medlemmar, sponsra osv, dela vidare osv. 

Jag har även mailat den socialsekreterare vi har haft kontakt med men hon har varit sjuk under en lång period och jag vet inte riktigt om hon har kommit tillbaka. Hur som helst så behöver E hjälp rent ekonomiskt så att hon kan betala sina räkningar denna månad. Personalen på hennes boende hade pratat med Es handläggare på FK i dag som meddelade att beslutet är minst tre fyra veckor bort. Det är helt åt skogen vilken tid det ska ta jämt när det gäller dem och beslut. 

Es pappa kan lägga till en del så länge men han kan inte punga ut med sjutusen kr bara så där. Detsamma gäller för mig! I alla fall så försökte jag då få tag i socialsekreteraren och hoppas på att få svar ifrån henne under morgon dagen. Hon brukar vara enklast att nå via mailen har hon själv berättat för mig. 

I dag har jag haft en sådan där dag då jag har varit väldigt trött - IGEN! Mådde även illa på förmiddagen precis som de andra gångerna. Är ändå glad att jag inte känner så varje dag! 

Delar återigen 12 Septemberbloggen till er: http://www.12septemberbloggen.se/om-bloggen/

Min äldsta tik blir fjorton år till sommaren och är otroligt mattig av sig och som ni kan se på bilden nedan så älskar hon att kelas. 


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...