onsdag 1 januari 2014

2014

Då var 2014 här och med det hoppas jag på ett riktigt bra år för oss alla. Framför allt för E som är värd att få må bra och få vara som vilken som helst som inte har ångest och jobbiga tankar. Efter alla år så är det nu dags för ett bra mående!

Vi hade en lugn och trevlig nyårsafton och maten och efterrätten blev mycket lyckad. Vi spelade dessutom bingolotto och både jag och brorsan vann 100 kr var. Det hade ju förstås kunnat vara en vinst på 100.000 kr eller en bil. Hade fyra prickar på båda dem! Men jag verkar hur som helst ha lite flyt nu då jag vann en nyårslott på förra bingolottot och 60 kr på en skraplott. Härom dagen löstes lotten in till två nya och återigen vann jag 60 kr. Jag som aldrig ( och då menar jag aldrig ) har tur i spel. 
Fast jag spelar ytterst sällan hur som helst! Lägger hellre pengarna på annat men nu ville vi ha lite kul och spänning och det blev det då sannerligen.

Vicky var rädd för gårdagens smällande men efter halva kvällen så hade hon lugnat ned sig och på något sätt verkade hon acceptera oljudet. Vid tolvslaget var det som att helvetet bröt loss! 
Krutröken låg tät över vår by! 

E var på sitt boende och firade med dem! De hade ätit oxfile och haft det trevligt. Hennes syster skulle på middag och fest hos någon kompis så barnbarnet har sovit över hos sin morfar. Han blir nog lite ensam mellan varven så dotterdotterns sällskap är säkert uppskattat.
Han har inte ens någon hund längre men både jag och E har tjatat på honom om att skaffa sig en ny golden retriver och det verkar som att han har planer på det. Hunden får väl vara här om han behöver hundpassning ibland!

Min pappa ringde i går och vi pratade lite om ditt och datt. Jag frågade hur det var med honom och han sade att han är så trött. Alltid trött som han sade! 
Den där jävla cancern....

Mamma har kotförskjutningar och ska genomgå en röntgen framöver. Hon har så länge jag kan minnas haft problem med sin rygg och när jag var i tonåren så opererade hon sig för diskbråck. Operationen blev inte så lyckad och hon har i dag fortfarande jävulska smärtor samt en metallskena och skruvar inopererat. Hon höll så när på att bli förlamad och under operationen så fick hon för mycket sövningsmedel eller något sådant men i alla fall så stannade hennes hjärta. På tredje försöket fick de igång det med hjälp av sådana där elchocker eller vad det nu kallas. 

Efter det så har hon varit rädd för sövningar men har de senaste åren ändå tvingats genomgå operationer och sövningar. Dels för den njure de fick ta bort och dels andra cancerkomplikationer. Nu blir det eventuellt en operation i ryggen igen. 

Jag kan många gånger tänka att man ska vara glad att man är frisk och ta vara på livet. Vi lever bara en gång och bör göra det vi vill av vårt liv. Vill man resa och har de möjligheterna - ut och res! Vill man separera från ett dåligt äktenskap - skilj er och var vänner, vill man unna sig livets goda ja men gör det då. Det är mitt motto numera! 

I dag blir det en riktig slöardag med lite tittandes på breaking bad och mys med dogsen. Släckte sänglampan först efter halv två i natt så jag är lite trött. Men gårdagskvällen var som sagt väldigt trevlig och vi kom förresten att prata om Thailand. Jag visade min bror ett sådant fint hus direkt på stranden som var till salu. Sedan tittade vi på lägenheter och fastnade för en underbar lya på tre rum med kök. Den var fantastiskt fin till en kostnad av 759.000 svenska riksdaler och nog blev vi sugna på att köpa den. Men vi får drömma vidare i ett antal år till innan det kan bli aktuellt. 

En god fortsättning på det nya året önskar jag er alla läsare!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...