måndag 27 januari 2014

Barnbarn

Jag har mitt barnbarn hos mig i dag och hela helgen har hon varit hos sin pappa men i lördags när hon, mamma och pappa var på kalas, så ville hon till mig i stället för att följa med sin pappa. När hennes mamma sade att hon ju skulle till mig på måndag så svarade T att hon ville dit NU. Det känns inte så dumt att veta att man är så uppskattad som mormor. Men vi hittar på en hel del, hon får hjälpa till att laga mat, hon får ge hundarna deras foder och vi engagerar oss mycket i henne då hon är här. 

Vera har tuffat till sig den veckan hon har varit här och till och med nafsade tag i Troys svans för att busa med honom och hon har hoppat upp i soffan hos mig för att få lite gos. Det tar sig! 
Hon är däremot lite skeptisk till lillan men det ordnar nog upp sig där med. 

I eftermiddag ska vi i väg till veterinären för att få hjälp med klorna på Cindy och Baltazar samt Vera. Jag klarar alla klorna förutom sporrarna på framtassarna som vill kroka sig. De är ett elände och dessutom så ser jag dåligt nu för tiden. Efter besöket hos Patricia åker vi vidare till As föräldrar och käkar middag och lillan hänger på eftersom hon ska sova över hos oss.

E ringde tidigare och undrade om jag hade pengar att betala hennes mat för eftersom hon inte har några egna förutom dem hon ska betala sina räkningar för. Jag har dessvärre inga pengar heller för tillfälligt, men bad E att ringa till sin pappa. 
Hon verkade i alla fall ha haft en bra helg!

Min andra dotter skrev till mig i helgen att det såg ut som att någon hade blivit mördad i portuppgången mitt mot hennes port. Det var blod i mängder och polisen var där. Det visade sig sedan ha varit ett mordförsök på en ung kille av några unga män. 
Det pågår en hel del i det där området som inte är det bästa och polisen är där titt som tätt. Fick J tag i en annan lägenhet så skulle hon nog flytta till ett lugnare området med tanke på att hon har barn.
Bjuder på en nytagen bild på mitt barnbarn och vår näst äldsta tik som blir elva år i nästa månad. Dessutom en bild på en barnfåtölj som hon ska få att sitta i. 

Foto: My lovely granddaughter came to stay over the night ♥ 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...