fredag 3 januari 2014

Doktorn

I morse var jag till doktorn för första gången på sex år visade det sig när hon kollade journalen. Jag är inte den som springer dit i tid och otid och drar mig verkligen för att besöka vården. 
Som jag sade till läkaren så kände jag denna gång att jag inte längre kan avfärda denna trötthet som är förlamande när den väl sätter in. Jag berättade för henne att det har blivit oftare på sistone och att sist så orkade jag knappat hålla i en sked och att jag har avfärdat tidigare händelser med att jag har det tufft runt mig med sjuka föräldrar och en dotter som också är sjuk. 
Men läkaren trodde inte att det beror på det! 
Blodtrycket eller rättare sagt övertrycket var lite för högt men hjärta och lungor lät bra. 

Jag fick ta en hel radda med prover så som blodstatus, ämnesomsättningsprov, njurprov, urinprov mm. Lilla fega jag fick be om att få stolen lutad lite så att jag om jag tuppade av inte skulle ramla ned på golvet. 
Hon fick sticka två gånger men sedan gick det hur bra som helst och nu är det gjort. 

I går hade jag besök av min dotter och mitt barnbarn och bjöd dem på middag. Det är alltid lika trevligt att umgås! De hade först varit på busplaneten innan de dök upp hos mig. Jag bjuder på en bild där T åker rutschkana och ser ut att ha det riktigt kul. 
På måndag fyller ju tjejerna 23 år så då lär jag förstås även träffa E. Var vi ska ses är inte klart ännu!

På onsdag ska E följa med sin samtalskontakt till det här som kallas vågen som hon eventuellt ska börja i. Det blir spännande att höra vad hon tycker om det.
E skulle ha gjort besöket innan jul men det blev av någon anledning uppskjutet.

Trevlig helg till er alla läsare! 








 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...