fredag 10 januari 2014

Inget klart!

E var till vågen och träffade personalen tillsammans med sin samtalskontakt. Det är två som jobbar på vågen förutom hennes sk som utöver sitt jobb på psykiatrin också jobbar där. 
E berättade att inget är klart om hon ska börja där eller inte. Personalen antar jag behövde prata ihop sig! 
Nu tror jag ändå att det blir av eftersom det är så det lät på verksamhetschefen och den läkare som vi föräldrar träffade för en tid sedan.

Om E börjar där så kommer det till i början bara att bli så att hon är på vågen under halva måndagarna och fredagarna då hennes samtalskontakt är där. Tisdag och torsdag jobbar E och på onsdagar antar jag att hon är ledig. Inte så mycket tid som vi trodde men en mjukstarkt är nog bra för vår dotter. 
Kanske de sedan utökar tiden allt eftersom om hon skulle börja där. Blir det för många timmar så kanske hon inte orkar.


Jag har försökt få tag i socialsekreteraren vid två tillfällen utan framgång. Första gången för ca en månad sedan! Jag börjar tro att hon är sjukskriven eller något sådant. Ville prata med henne om vad som blev sagt på det möte vi var på. 
E verkar i alla fall må bättre nu! Ett tecken på att det är så är att hon då orkar träffa sina vänner och vara mer social. Det är kul att se! Heja E kämpa på! Du är så duktig!!

Jag har lillan hos mig sedan i går eftermiddag! Hennes mamma behövde plugga inför en tenta som hon har på lördag. 
Tösen ligger fortfarande och sover fastän klockan är över åtta denna morgon. Men hon somnade först vid tio i går kväll! Hon var mammig och grät och ville sova med mamma. Det är ovanligt och har aldrig tidigare hänt att hon har varit ledsen på det sättet och längtat efter mamma. 

Lägger in en bild på henne sittandes med en av våra tikar i famnen. Daisy ville prompt bli klappad av T!





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...