tisdag 7 januari 2014

Järnbrist

Jag fick i dag svar från provtagningarna och det var som jag misstänkte att jag hade lågt järnvärde. Det blir nu till att äta järntabletter en tid och ta nya prover om ca två månader. Jag är inte så väldigt pigg på att äta tabletterna men inser att jag måste få upp järnet, så att jag blir piggare. 

Mitt barnbarn har varit på besök hela gårdagen fram till i dag och hon har varit som en solstråle. Sov dessutom från 19.20 - 08.45 då jag väckte henne och gav henne frukost. 
Själv sov jag urdåligt i natt och låg och grubblade i flera timmar på allt möjligt. Jag var en sväng till mina föräldrar i går och hjälpte dem att bära ur bilen efter att ha kommit hem från stugan. Åkte där efter och handlade åt dem. 

De var rejält slitna båda två och gick och lade sig direkt de kom hem. Pappa såg ruskigt påverkad ut och för första gången så tyckte jag att det syntes i hans ansiktet att cancern börjar lämna sina spår. Inte så att han har magrat för han har mycket att ta av. Men han var blek i ansiktet och blå under ögonen!

Mamma grät en skvätt och sade till mig på tu man hand att hon men framför allt pappa vill se mig ha ett gott liv innan de dör.
Det blev lite känslosamt där ett tag och jag kunde förstås inte låta bli att fundera på det i natt. Det är ju ganska typiskt att tankarna kommer i vargatimmarna. Det gör förbaskat ont att höra dem prata om döden!

Jag HAR ett gott liv ur flera perspektiv men så klart att ekonomin kunde vara bättre och att E kunde få vara frisk. I övrigt så är jag rätt så nöjd med livet som det är. Det är som det är och det blir som det blir.

När det då gäller min dotter så är jag dessvärre handfallen och maktlös men hade velat vara involverad i hennes liv och i de val hon gör och i de planer som gäller för hennes framtid. Dock så är det bara hon som kan bestämma sig för att ge tusan i att skära sig och som kan älska sig själv och som kan se sig som den fina tjej hon är. För det är hon! Jag lovar er.....ingen har ett större hjärta än E!

Delar med mig av en videosnutt på tösen som ger hungriga hundar deras käk. 








 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...