lördag 18 januari 2014

Politik

En person som har blivit en vän med tiden är W! 
Han har kämpat för upprättelse gällande D som dog efter en överdos av tabletter som jag har berättat om tidigare. 
Han har även haft kontakt med en politiker som är väldigt berörd av detta med D och när någon som jobbar politiskt kan ta till sig, reagera och peppa så känns det riktigt bra. Man önskar bara att stödet kunde bli till mer än bara ett svarsmail.

Följande ord är en del av vad han har skrivit till W:
".....allt gott, lycka till i din kamp
Jonas Sjöstedt
partiordförande för Vänsterpartiet"


Det är så viktigt med engagemang och stöd! Det vet ju jag efter vår kamp för E. När då politiker som dem i socialnämnden ger avslag när det handlar om en ung tjejs liv, så tappar man som förälder tilltron till dem alla. Tyvärr! 
Det är valår i år och jag kommer absolut att rösta när det väl är dags. Vilka som får min röst återstår att se men kanske Sjöstedt och company är värd den.

Nu har Vera kommit och den lilla söta raringen är så osäker och förskräckt över att behöva vara här hos oss utan matte och husse. Jag är dock säker på att det lägger sig med tiden!




 

 

 

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...