fredag 31 januari 2014

Risperdal

Min kära bil har börjat på att rosta så jag måste i dag kolla upp var det är billigast att åtgärda skiten. Ska ändå till Burlins för att hämta ut en extra nyckel till kärran då den andra är trasig. Men tror inte att dem får fixa rosten då de förmodligen är rätt så dyra.

E berättade i går att hon ska sluta med Risperdalen och förstås trappa ned. Det glädjer mig enormt mycket och ingen annan medicin ska ersätta den. Jag hoppas bara att hon inte mår sämre när den tas bort. I så fall hoppas jag att hon berättar det för någon så att hon inte går och mår dåligt i tysthet och gör något dumt i stället.
Det ska bli sanslöst underbart den dagen jag aldrig mer behöver oroa mig för hennes mående. Det är min absolut högsta önskan! Tänk att veta att hon inte har ångest, att hon aldrig mer skär sig och aldrig mer funderar på att ta sitt liv. Hon är på god väg och helt klart går det åt rätt håll och E gör ett jättejobb med sig själv. En eloge till min älskade älskade flicka!!

I går kväll ringde mitt barnbarn och det första hon sa var: Mormor - jag har bajsat på toan! Hon lät mäkta stolt och eftersom hon har haft vissa svårigheter med just den biten så berömmer vi henne förstås jätte mycket över hur duktig hon var. Det är fortfarande mjölkfritt som gäller för hennes del men om magen har blivit bättre vet jag ej. Möjligen så klagar hon lite mindre på ont i magen! 

Har sovit som en klubbad i natt och vaknade kvart i sex i morse. Känner mig relativt utvilad med sex timmar i sömn och trots att Vicky fick sitt anfall i går kväll, så sov jag alltså bra. 

Nu är hundarna rastade och utfodrade så det är väl dags att bege sig i väg för att uträtta de ärenden som behöver göras.

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...