lördag 18 januari 2014

She made it

Es syster ringde i går eftermiddag och var överlycklig. Hon hade klarat läkemedelstentan och var alldeles skakis berättade hon. Bra jobbat J!! Jag är så stolt över dig min fina dotter!
Mitt barnbarn är fortfarande här men åker i eftermiddag hem till sin mamma som blev kvar i Övik för lite festligheter efter badet.

E berättade i går för mig att det är fortfarande inte klart med vågen och att de som jobbar där först skulle prata med läkaren. Det låter lite märkligt i mina öron eftersom det var läkaren och verksamhetschefen som vi föräldrar träffade den 29 november 2013 på psykiatrin. De berättade då att allting var klart och att läkaren som även jobbar på vågen hade pratat med personalen om E och att det var bara att vänta ut och se vad hon själv ville. 

Allt har sin tid....

Sent i går kväll gick jag på toaletten och när jag kom tillbaka så märkte jag att Vicky hade gjort en liten pöl i sängen. Det var så konstigt alltihop för hon hade inte kissat på själva sängen utan under täcket på lakanet. 
Det händer ytterst sällan en olycka i sängen men det är inte roligt när det sker. 
Jag funderar på om hon kanske läckte ofrivilligt! Händer det fler gånger så får vi kolla upp det med veterinären. 

Jag är med i en grupp på Facebook för oss som gick på den amerikanska skolan ( Dhahran Academy, Junior High School ) i Saudi - Arabien för många år sedan. Nu ska en t shirt med tryck gå att beställa för oss. Men för min del så skulle det bli en dyr t shirt med frakt och allting. Över fyrahundra kronor! 
Hur som helst så var det en annan elev som sände mig en bild från 1981 - 1982. Jag säger bara det: Jösses vilken frisyr! 

ÄLSKADE BARNBARN
 
 



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...