fredag 24 januari 2014

Två månader

Nu har det gått två månader sedan jag och Es pappa var på en träff med psykiatrins verksamhetschef och en överläkare som har haft med vår dotter att göra under intagningar osv. De var väldigt tillmötesgående och trevliga och som jag nämnde härom dagen så var allting klart för en start på Vågen bara E själv ville. 

Två månader senare så har ännu inget hänt! Jag kan inte klandra dem vi träffade på mötet för verksamhetschefen och läkaren var helt inställda på en behandling för E och det lät som att det skulle kunna gå relativt fort. 
Verksamhetschefen har sänt mig ett mail där hon skriver att hon tycker det är roligt att E mår bättre och att det är roligt att hon är positiv till att börja på Vågen. Som hon skrev: Jag ser inte att det ska finnas några hinder nu när E är positiv också! Nu lär det nog hända grejer ska ni se! 

Jag och Es pappa har inte så goda erfarenheter av dem som jobbar med E. Dels av dem på hennes boende och dels av hennes samtalskontakt. Men verksamhetschefen har jag bara gott att säga om. Jag vet att åsikterna går isär där för många men vi har som sagt var bara bra erfarenheter av henne.

Har städat och gjort fint inför helgen! Tänkte göra det i går efter att ha hjälpt mina föräldrar med städningen hos dem, men jag orkade inte ta itu med röjningen i det egna hemmet. Solen skiner här i Umeå och det blir nog en promenad efter lunch. 


   

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...