onsdag 8 januari 2014

Vågen

E var i dag och tittade på vågen och hade tyckt att det verkade bra. Det glädjer mig enormt och ännu bättre skulle det vara om det funkar och kan vara till hjälp för henne. Hon ska ha kvar den samtalskontakt hon har nu och vi föräldrar är inte så förtjusta i henne. Hon har varit både arrogant och otrevlig mot Es pappa i något telefonsamtal och inte heller mig har hon bemött speciellt bra. 
MEN hon är bra för vår dotter och E tycker om henne så vi nöjer oss med det och ser till flickans bästa. Det är viktigast! 

Jag har börjat med järntabletterna och jösses vad de satte fart på min mage. Har sprungit på toaletten hela eftermiddagen! Hoppas verkligen att det inte fortsätter så för det orkar jag inte med. Blir alldeles skakis i benen! 

Min pappa ringde i förmiddags och bad mig följa med honom ut till stugan i helgen för att hjälpa honom lite. Han lät inte så pigg och sluddrade aningens i luren. Varför han gör det nu för tiden vet jag inte men delvis så kan det bero på att han opererade sin underläpp för något år sedan och dels så beror det kanske på medicinering. Hur som helst så är det bitvis svårt att höra vad han säger för mig som är hörselskadad. Speciellt i telefonen!

Självklart ska jag hjälpa honom! Han ville även att vi skulle elda ned någon brasa vilket han har sagt ett bra tag nu men jag törs helt enkelt inte det. Pappa är så pass ofärdig att han inte är till någon hjälp om något händer, så jag vill ha min bror med i så fall och han kunde inte denna helg. Jag förstår att pappa gör klart med saker och ting så som fixa upp en bil han har, sälja ut skog han äger osv. Fan vad det gör ont!

Jag har suttit och tittat på boenden i Spanien! Det finns en hel del som verkar både fina och relativt billiga. Det känns så pass långt till Thailand och där vill man ju inte vara på somrarna och vi vill kunna vistas året om i utlandet om vi känner för det. Så därför får det bli något på den spanska solkusten någon gång. Det är hur som helst roligt att titta sig omkring på internet. Att drömma sig bort!



 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...