torsdag 13 februari 2014

Bra och dåliga dagar!

Alla har vi våra bra och dåliga dagar men för dem med ångest är en dålig dag jävligt jobbig att genomlida. Att då orka fara till ett jobb eller att vara social är en pina och det orkar man helt enkelt inte. Många tycker nog att ja men far och jobba E - du mår bättre av det! Jag har också tänkt så....men så mindes jag tillbaka på åren jag själv mådde dåligt och insåg att ha ångest och jobba är oftast ingen bra kombination, därför att man fungerar helt enkelt inte de dagarna.

Så jag förstår min kära dotter även om jag tycker att det är jättesynd att hon inte kan fara till ett jobb som hon tycker om och där både kunder och personal uppskattar hennes närvaro. Jag förbannar denna ångest som E har och kunde jag så skulle jag bära den i stället för henne.
Jag vet ju vad hon går igenom på ett ungefär och vet vilket helvete det är ( jag led av det dygnet runt under flera år ), men jag vet också att det kan bli bättre. 
Allt har sin tid!

I dag var alltså en sådan dag för henne då hon inte orkade åka till jobbet på grund av ångest. Det är inget hon gärna pratar om med mig men det kröp ur henne när vi chattade då jag undrade varför hon inte hade jobbat. För mig är det en självklarhet att vara ärlig och det uppskattar jag oerhört mycket att E kunde vara. 

Jag är inne i en dålig sömnperiod nu igen! Vaknade fyra i morse men somnade till slut om för att sedan kliva upp strax efter sex. Vid nio for jag till mina föräldrar och följde mamma till affären för veckohandlingen. 
Jag fick även ge mig ut en andra gång i går då pappa ringde på eftermiddagen och bad mig skjutsa mamma till lasarettet igen. Då för att hon skulle på ögonmottagningen. Han skulle egentligen ha skjutsat henne men orkade inte då han sade att han höll på att rasa ihop efter att ha varit på röntgen, arbets EKG och terapibadet.
Han berättade i dag att han blir bara tröttare och tröttare och inte orkar något alls längre. 

Mamma har beställt en rullator fast det var verkligen det sista hon ville. De blir så gamla med ens tycker jag när de går omkring med en sådan. Men för henne blir det bra nu när hon har så ont och inte orkar gå långa sträckor. Då kan hon ju vila på rullatorn mellan varven! Pappa hankar sig fram med kryckor men det blir nog rullator även för honom vad det lider. 

Glöm inte bort att det är alla hjärtans dag i morgon! Ni kanske har någon att uppvakta och som skulle bli glad för en blomma, en god middag eller något liknande. Jag skulle i alla fall uppskatta det!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...