onsdag 19 februari 2014

Det ordnar sig!

Fick i dag mail ifrån socialsekreteraren igen och eftersom det inte är aktuellt med någon träff i dagsläget, så lägger hon ned ärendet. 
Vi får höra av oss till henne om det skulle finnas ett behov i framtiden. Om till exempel Vågen inte hjälper E! 

Jag tror ändå att något har skett med E! En förändring inom henne och det är väldigt positivt. Hon låter mycket starkare och gladare nu för tiden och när hon skrattar....det skrattet....i love it! Faktiskt så sitter jag just nu med tårar i ögonen när jag tänker på hur det har varit och på hennes resa mot ett friskt mående. Det finns INGET som gör mig lyckligare än att se utvecklingen hos henne. 

Det har varit oerhört smärtsamt att vara mamma till den E som skadar sig själv och att sakta men säkert börja våga tro på en förbättring är så galet ovant som det kan bli. Det är lite känslan och tanken: TÖRS JAG DET?!

Tidigare har det varit upp och ned för henne där jag har följt varje dal ( speciellt när hon bodde hemma ) och mått dåligt när hon har gjort det. Jag har hoppats på en förbättring när hon har haft en bra period. För att sedan tappa hoppet när det har rasat för E! 

Jag själv som person har nog inte varit så lätt att ha att göra med. Jag har som de omkring mig säger inte varit mig själv. Inte varit den som de lärde känna för flera år sedan och oftast har jag varit låg, trött och irriterad. 
Oron för min dotter har påverkat mig jättemycket!

Försäkringskassan ringde i morse igen och berättade att nu är det helt klart att E får pengar och de kommer i nästa vecka. Hon får retroaktivt på två månader, så hon får känna sig lite förmögen. 
Även jag har sökt bostadstillägg och hoppas på att få en slant så att det blir lite enklare att leva framöver. 

Mamma ringde tidigare och bad mig följa henne till vårdcentralen för att kvittera ut en rullator. Hon orkar inte bära den själv på grund av ryggsmärtorna. Vi får hoppas att jag kan pula in den i min lilla bil.



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...