lördag 22 februari 2014

Full rulle

I dag har det verkligen varit fullt upp hela dagen! Först så vaknade jag vid fem snåret i morse vilket jag har gjort nu en tid. Kunde inte somna om utan klev då upp. 
Vid halv åtta ringde kära far och ville ha hjälp med skottningen på deras gård då det har vräkt ned snö det sista dygnet. Min bror körde slungan men behövde hjälp. Pappa berättade att han ska köpa en bit mark i Röbäck. Där gravarna ligger! Där urnan kan grävas ned..... Han pratar mer och mer om döden och det är så fruktansvärt olustigt fastän jag vet att han behöver prata om det och vi alla vet vad som komma skall.

Efter det var det dags att hämta möblerna och lasta på det som skulle dumpas på släpet. Hann dock inte med återvinningen! 

Andades några timmar för att sedan hämta brorsan och köra honom till en innebandy match och fest där efter. Vidare till restaurang för en god middag och nu håller en tv bänk på att skruvas ihop. 

Nöjd med sofforna men lite hårda är de känner jag som egentligen föredrar mjuka dynor. Men men....man vänjer sig nog!

Mitt älskade barnbarn har varit och klippt sig i dag och hennes mamma skickade så fina bilder till mig. Jag delar med mig av dem och av den goda middagen som jag åt i kväll.

Har inte hört av E något annat än via sms där hon uppmanar mig att spela i quizkampen.

Sist men inte minst så är det hipp hipp hurra till Vicky som fyller elva år i dag.

Foto: Hipp hipp hurra till vår " lilla grå " som i dag fyller 11 år <3

 

Foto: Tildas första besök hos frissan :)
 
 

 




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...