onsdag 5 februari 2014

Livets efterrätt

Fick besök av barnbarnet under några timmar i dag och som alltid så var det trevligt. Hon fick pannkakor till lunch vilket är hennes favoriträtt. Tre stycken smällde hon i sig! Några timmar senare var det dags för mellis och då åt hon en tallrik youghurt och russin. Något fel på matlusten var det då inte och inte heller klagade hon över magont.
Hon hade sedan som önskan att få bada och det gjorde hon nog i gott och väl i fyrtio minuter eller något sådant. De är nästan omöjligt att få upp ungen!
Medan hon låg där i badet så säger hon: När jag blir stor så får jag stora bröst - till sommaren..... när jag fyller fyra ;-). Hon verkar ha kommit in i en sådan ålder då hon är lite nyfiken på den där biten.

E har besvär med något som verkar vara pälsängrar i sin lägenhet och det har hon haft ett bra tag nu. De har dykt upp lite här och var men aldrig i garderoben bland kläderna. Så därför tror jag att det INTE är pälsängrar! Kanske fläskängrar i stället! Dem har jag god erfarenhet av eftersom vi hade sådana i huset där jag bodde förut. Det var ett rent helvete och för mig som avskyr alla sorters kryp så blev det riktigt jobbigt. Huset fick saneras vid fyra omgångar om jag inte minns fel, men till slut var de borta. 

Nu talas det hur som helst om att hennes lägenhet ska saneras av Anticimex men boendet är osäker på vilka som betalar. Hade de frågat mig så hade jag svarat att det borde kvitta. När man har en hemförsäkring så ingår det sanering. Så gick det i alla fall till då de sanerade mitt hus! Något jag lärde mig av detta var att alltid försluta varor som jag har hemma i köksskåpen och att alltid se till att hundmaten är i tunnor med lock.

Föreningen 12 September rörelsen jobbar på! Det är lite förändringar i styrelsen men den börjar att stabilisera sig och det är tydligt att en förening av denna sort behövs. Man behöver bara läsa Aftonbladets serie om självmord och självmordsförsök. Det är en skrämmande och fruktansvärd läsning och jag lider med de anhöriga som har förlorat någon de älskade.

I morgon bitti är det dags att bege sig till föräldrarna för att hjälpa dem att veckohandla. Pappa har alltid skött den biten tidigare om åren efter det att mamma inte längre orkade följa med. Men nu orkar han inte heller det längre så då blir det att jag följer med kära mor och handlar. 

Dagarna rusar i väg och snart är det helg igen! På lördag har Vera varit här i tre veckor. Hon charmar alla som träffar henne och min mamma blev överförtjust i Vera. 
Jag förstår varför därför att tiken är otroligt fin och det kommer att bli en stor saknad när hon ska flytta hem igen till sin matte och husse.
Hon kommer dock alltid att vara välkommen hit när de ska resa någonstans och inte kan ta med sig Vera.





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...