fredag 14 februari 2014

Min Mamma!

Min mamma är så otroligt duktig på mycket! En riktig allvetare är hon och säg det hon inte klarar av.
Allt ifrån att fixa med det elektriska till att virka och måla kan hon och så länge jag kan minnas har mamma målat vackra tavlor, stickat underbart härliga tröjor och koftor, sytt kläder så som till mina flickor under deras uppväxt likväl som till sig själv och till mig, samt till dagiset som flickorna var på. Där fick de minns jag maskeraddräkter som hon hade sytt! 

Jag har många sköna tröjor och koftor i min garderob som jag har fått av mamma genom åren. Senast i går fick jag en fin kofta som hon hade stickat.

Otaliga är de gardiner som hon har sytt till mig och när jag flyttade till mitt senaste boende, så sydde hon ett fint överkast till sängen. Det är inget hafsjobb utan många timmar är lagda på överkastet som är jättefint och jag vill nu dela med mig av några alster som hon har gjort. Mamma kommer att bli enormt saknad den dagen hon ej längre finns i vårt liv men jag kommer att bevara allt det fina som hon har gjort. 
Jag delar även med mig av några fina kort på vad snön kan göra för vackert med träd och buskar under vintern.










Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...