fredag 7 februari 2014

Pic Badges

Då var det fredag igen! Tar det lugnt i dag och känner mig inte riktigt utsövd trots en natt med rätt så bra sömn. 

Nu har vi även en picbadges att sätta på profilbilden ute på FB. Rätt så cool om jag får säga vad jag tycker. 
Här finner ni den: http://www.picbadges.com/badge/3565070/#

Chattade lite med J som berättade att lillan hade somnat först vid tolv i går kväll efter att ha skrikit och gråtit till dess mamma själv lade sig. Hon har svårt att koppla av nu vissa kvällar! Det är ovanligt med tanke på hur lätt sövningen av henne har varit under de 3 ( blir fyra den 15 juli ) åren som har gått. Vi har bara lagt henne och så har hon legat och sjungit och pratat för sig själv och där efter somnat.

Talade några ord med E som inte hade tid att snacka med gamla mor därför att hon var och åt en pizza någonstans. Gott gott!
Jag går sakta men säkert nedåt i vikt och har sammanlagt tappat åtta kilon sedan juli månad.
Unnar mig ändå lite gott om helgerna och det tycker jag att man måste få göra. Tänk vad livet skulle vara trist om man bara följde strikt diet dag ut och dag in. En pizza lät som sagt var frestande men det skulle vara bortkastade pengar för min del. Jag orkar inte så mycket mat längre! 

Vicky mår fortfarande inte riktigt bra och sedan sitt anfall har hon dragit sig undan. Hon som alltid vill ligga bredvid mig i soffan föredrar nu buren i sovrummet eller bädden i hallen. Hon har förmodligen ont i nacken som tidigare och får Rimadyl ett par gånger per dag. Jag hoppas att det ger sig snart! Annars får vi göra ett besök hos veterinären till veckan.

http://rlv.zcache.com/funny_chef_waiter_froggy_frog_serving_food_flyer-r0e3a473914d84282a1369a42c99827de_vgvyf_8byvr_512.jpg





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...