fredag 21 februari 2014

Vågen!

fredagen den 21:e februari 2014


Vågen

E har varit på Vågen i dag igen och verkar trivas bra där. I dag hade hon stannat över lunch och blev bjuden på tacopaj. Jag frågade om de som är där hjälper till att laga maten men det är tydligen personalen, som gör det.

Hon hade utöver att äta på Vågen även pratat och gjort något som heter färdigheter. Jag har inte en susning om vad just sådant är och var tvungen att fråga min dotter.
Det visade sig att då sitter man och talar om att finna andra vägar än att skada sig då man mår dåligt. Att helt enkelt göra något annat i de situationerna. Det låter bra!

Här har snön vräkt ned i dag och hela eftermiddagen samt kvällen har det snöat jätte mycket. Jag är inte helt nöjd med det!

I morgon förmiddag ska sofforna hämtas och skräp slängas. Sedan blir det pyssel med att skruva ihop en tv bänk. Soffbordet kommer till veckan så det blir att klara sig utan i några dagar eftersom detta bord ska till returmarknaden. Det blir att låna pappas bil och släp!

Jag fick ett mms ifrån J som hade möblerat om i dag och bytt rum med mitt barnbarn. Det såg ut att ha blivit riktigt bra! Sedan fick jag ett samtal där hon berättade att i morgon ska de till Vindeln till en kompis till J. Som är frisör och ska klippa mitt barnbarn! Äntligen säger jag bara!!

Så här blev det i mitt barnbarns rum hemma hos dem


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...