onsdag 26 mars 2014

Artikel

Jag läste precis en artikel i Aftonbladet som jag vill dela med mig av här på min blogg. Tyvärr så är det alltför vanligt att bup inte tar familjer och deras ungdomar som kommer dit på fullaste allvar. Åtminstone vad det gäller den psykiska biten!
Jag har hört om flera fall där problematiken har blivit negligerad av personalen och där rätt hjälp inte har satts in. 

Känner alltför väl igen det i vår familjs historia och bup i Umeå var helt värdelösa på att bemöta oss på ett bra sätt. 
De tog inte E på allvar och avfärdade hennes ätstörningar som hon hade och hennes självskadebeteende var inget annat än några rispor, som en kattunge kunde ha gjort. Då var det kanske inte så farligt men de skulle bara veta hur illa det sedan gick....

Vi föräldrar blev inte heller bra mottagna och egentligen så hade nog jag kunnat anmäla behandlaren till diskrimineringsnämnden på grund av hennes åsikter. 

Nu ska jag börja göra mig i ordning för att ta bussen ned till stan och min lunchdejt. 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18609604.ab 




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...