söndag 9 mars 2014

Bloggar!

Denna start på morgonen var inte den bästa måste jag säga även om det säkert såg komiskt ut. 
Jag säger bara: Känslan när sex hundar sätter igång att vråla ute på gården halv sju en söndagsmorgon och matte själv springer ut på ren automatik iförd endast trosor och t shirt och barfota på skaren för att få tyst på dem....

Först efteråt kände jag att det hade blivit kallt om fossingarna och rent av gjorde lite ont under dem. Grannarna blev nog inte så imponerade av att kanske väckas av skällande så där tidigt. Det finns gånger då jag önskar att jag bodde på landet långt från närmaste granne. Detta är en sådan gång!

Tar det bara easy i dag! Lite quizkamp med E, surfande på nätet och kollar in andras bloggar. Imponeras av en del som är fantastiskt duktiga och kreativa!

Var i går och käkade middag hos mina föräldrar! Mamma hade gjort en egen pizzadeg som hade fått stå och jäsa över natten och sedan plockade jag ihop min egen pizza. Gott gott! Pappa som inte mår så bra med sin cancer började att toksvettas efter en stund. Förmodligen så är det medicinerna som gör det så men kanske också för att hans hjärta får jobba extra mycket under måltiderna.

Pappa har dåligt hjärta och behandlas för det hos bland annat en specialsköterska. Han bör gå ned i vikt men det är lättare sagt än gjort och det kommer han nog inte att göra heller är jag rädd för. 

Hur som helst så var det en trevlig middag och resten av kvällen tillbringade jag hemma framför teven tittandes på melodifestivalen. Så roligt att Sanna vann! Jag tycker att de i topplaceringarna var bäst och att Sanna förtjänade att vinna efter att ha deltagit flera gånger tidigare. Hennes röst går inte av för hackor!

Till veckan ska jag höra mig för lite om hur det går för E med hennes kommande utredningar på råd och stöd. När de ska tänkas komma igång! Allting tar en sådan tid!





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...