lördag 15 mars 2014

Booster Bath

Denna morgon började väl så där kan man säga. Efter hundpromenaden så kom det sig att Troy hade trampat i hund dynga och sedan gått runt med det under tassarna i huset. Medan jag badade honom så passade någon av de andra på att lägga en kräka i soffan. Ibland är det underbart att ha hund! 

En anledning till att jag avskyr att bada mina hundar är att jag får så ont i ryggen av att stå böjd över badkaret. Tittade därför runt på internet efter någon slags lösning på detta problem. 
Fann då Booster Bath som är ett slags hundbadkar och som verkar jättebra. Men det var lite för dyrt för mig!

E ringde tidigare och bad om skjuts till zoo då hennes ena marsvin har fått något slags eksem eller sår på halsen där hon krafsar bort pälsen. Personalen på zoo kanske vet vad det är för konstigt! 

DE TIO FRÄMSTA ANLEDNINGARNA TILL ATT SYSSLA MED HUNDAVEL

10.Tyckte att huset var för välstädat.
9. Har aldrig tyckt om att få en hel natts sömn.
8. Ville att min veterinär skulle få en ny BMW.
7. Tyckte att möblerna var för fina.
6. Älskar ljudet av valpar på morgonen, lunchen, middagen, kvällen, midnatt och tidig gryning.
5. Trädgården behövde fixas till och jag ville inte betala en trädgårdsmästare.
4. Grannarna klagade inte tillräckligt.
3. Ungarna var inte en tillräcklig utmaning.
2. Om man kan träna och ställa ut en hund, varför inte tio.
1. Ville se om maken / makan menade de där löftena.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...