lördag 15 mars 2014

Det finns hopp

Jag fick ett fantastiskt fint mail i dag från samma tjej som skrev tidigare och vars brev jag lade ut i går på min blogg. Hennes resa är helt otrolig och när hon som har varit självdestruktiv i många många år klarar av att bli skadefri - Ja då klarar min E det också!!

Det var ett underbart mail som var så upplyftande att läsa både för mig och E. Jag sände det till E så att hon själv fick läsa vad J hade skrivit och E ville gärna komma i kontakt med henne. 

J trodde nog att E är på gång att kanske fara till Lenagården men så är det ju inte, tyvärr! Det HADE varit den bästa lösningen för vår dotter men socialtjänsten och socialnämnden sade nej till att låta henne fara dit. 
Landstinget ( psykiatrin ) gav aldrig oss eller socialtjänsten något svar på om de kunde tänka sig att betala för en vistelse på Lenagården. Hade de sagt nej rakt ut så hade socialtjänsten eventuellt kunna tänka sig att låta E fara dit. Så lät det när vi talade med socialsekreteraren i senhöstas.

Men nu är det Vågen som gäller tillsvidare och om den behandlingen hjälper vår dotter så är det ju jättebra. Det är bara att avvakta och se tiden an.

Några rader som J skrev är bland annat dessa: Jag önskar så att E kunde få uppleva i sig själv att hon duger och är älskad precis för att hon är hon och inte i jämförelse med någon annan. Jag önskar att jag kunde krama om er båda och säga att det kommer bli bra - för det gör det!

Tack J ur djupet av mitt hjärta! Du kan skatta dig lycklig som fick åka till Lenagården där både du och de har gjort ett kanonjobb.


 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...