onsdag 12 mars 2014

Det som har hänt!

Jag talade med E om det här med råd och stöd och det visade sig att de HAR kört igång men att det går väldigt långsamt. Det är inte ofta hon har varit där och träffat dem. 
De jobbar på lite om det här med hennes synnedsättning samt hörselnedsättningen och kollar runt på biten med hjälpmedel. 

Som jag sade till min dotter så hade de ju kunnat ta kontakt med mig som lovat. Jag vet precis allting om hennes syn som är en hjärnsynskada sedan hon låg i kuvös och i respirator då hon och hennes tvillingsyster föddes tio veckor för tidigt. 
Trycket i respiratorn gav henne de här funktionshindren som hon har. Det vill säga hennes synskada ( hon är blind på det ena ögat ), hennes hörselnedsättning på det ena örat, hennes lindriga cp skada som har gjort att hon har haft vissa svårigheter med rörelsemotoriken och balansen ( det har dock ändrats och försvunnit ) samt hennes epilepsi. 

E har fått alla de möjliga hjälpmedlen genom åren som jag har nämnt i tidigare inlägg men hon har inte velat använda dem eftersom hon inte vill sticka ut på något sätt. 
Den där biten kan vi alltså redan och det hade varit bättre om de gav sig in på de riktiga utredningarna så som adhd utredningen och vad mer de nu funderar på. 

Har nu besök av T som snorar, hostar, har ont i örat och en temp på 39 grader.








När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...