fredag 14 mars 2014

Drömmar

Alla har vi våra drömmar! Min allra starkaste dröm är att E ska bli frisk. Jag är fruktansvärt trött helt enkelt! Trött på att ständigt ha en oro inom mig och ovissheten som jag som mamma har levt med i så många år. Jag är så ledsen över alla år som har gått till spillo för min älskade flicka. År som hon borde ha fått må bra under, i stället för att ha ångest och jobbiga tankar som hon har haft och fortfarande har.


Framför mig ser jag den lilla lilla E nyfödd liggandes i kuvös och respirator med en vikt på 1403 gram. 
En liten uppsvullen kropp kopplad till en massa apparater och slangar.
Där och då så svor jag på att om hon överlevde så skulle jag göra allt i min makt för att hon skulle få ett bra liv. Jag bad till högre makter om att min flicka inte skulle dö. 
Mina böner hörsammades och hon tog sig igenom kriserna, dock med små skador på hjärnan efter två hjärnblödningar.

Jag svär fortfarande på att göra allt för att E ska få må bra och därför har jag kämpat som en blådåre för att både kommun och landsting, samt hennes boende skulle hjälpa E till att bli frisk. Genom en bra vård! 

Vår önskan var en vistelse på Lenagården som vi hade hört gott om från Anna Kåver. Kontakten var skapad och LG ville träffa vår dotter och göra sig en bedömning på om de kunde hjälpa E. 
Jag tror fortfarande att Lenagården hade varit det bästa för min dotter, men fick ge upp den tanken då vare sig kommun eller landsting var beredda att betala för en vistelse på det behandlingshemmet.


En annan dröm jag har är att bosätta mig utomlands under de kalla månader vi har här i norr. Jag tittar dagligen på boenden och vet att en dag så kommer den drömmen att bli sann. Jag vet vad jag vill ha och har tittat mestadels på bungalows i Spanien men skulle gärna vilja ha något i Thailand också. Nackdelen är förstås att i det sistnämnda landet är det ingen hit att vistas i under sommartid. 
I Spanien och då framför allt Gran Canaria så kan man ju få njuta av sommarvärme både vinter och sommar tid. Därför lutar det åt att det blir ett boende där i framtiden.

Lägger in några bilder på dels en hungrig Baltazar som pockade på min uppmärksamhet för att få sin mat, några kort på rabatten hos mina föräldrar ( där något är på gång ;-) ) samt en bild på en liten tjej som blev en stor tjej och som i dag kämpar för att bli frisk från sitt självskadebeteende.









 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...