torsdag 6 mars 2014

En känsla!

I eftermiddags for E och klippte sig i stan hos en frisör hon aldrig har varit hos förut men som jag gick till sist jag klippte mig. Hon var jätteduktig och trevlig så jag tipsade E om henne då vi båda ändå bor i stan numera. Förut så klippte vi oss i den by vi bodde i men det kändes nu som att det var dags att byta till en frissa i stan.

Jag är sjukt dålig på att orientera mig samt förklara vägar och var ställen ligger. I dag var inget undantag! E ringde mig och lät måttligt stressad då hon inte kunde hitta till frisören. Jag förklarade än en gång var hon höll till medan E irrade runt som en yr höna och blev mer och mer stressad och irriterad. 
Till slut så avslutade vi samtalet och jag ringde till frisören, lämnade Es telefonnummer och bad frissan ringa till henne för att förklara var hon höll hus. 

Fick senare ett sms ifrån E att jag hade ju förklarat helt galet och att frisören inte alls låg där jag hade sagt. Jaja jag vet - jag är helt helt kass på den där biten och jag glömmer....frågan är om jag skulle hitta dit igen nästa gång jag ska klippa mig....

Hur som helst så var E nöjd med sin frisyr! Hon hade tagit en hel del på längden och skickade mig en mms bild. Jag tycker att hon blev jättefin i håret men det är svårt att se precis hur det är på ett kort bara. 

Ringde senare upp min dotter och pratade en sväng med henne om ditt och datt. Fick en känsla nämligen när jag tittade på kortet att E inte mår riktigt bra. Som mamma får man ibland en föraning och oftast har den känslan jag haft visat sig stämma. Oftast har jag bara behövt titta på E för att avgöra hur det står till med henne. Ibland har jag förstås fel och det kan jag ha även denna gång men som sagt var....känslan finns där!

Snart är det då helg igen! Jag har inga planer alls utan kommer bara att ta det lugnt i hemmets lugna vrå tillsammans med hundarna. Skulle vara trevligt med ett pub besök någon kväll men brist på pengar och ork avgör nog att det inte blir något med det.

Efter att jag var hos mina föräldrar i dag och handlade samt städade så begav jag mig hem och fortsatte städa. Med alla hundar i farten så blir det fort dammtussar här och var.



 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...