onsdag 12 mars 2014

Finest Awards

I kväll är det Finest Awards och utnämningarna!
Jag vet att Walle har varit nervös och säker på att hans blogg till daniel inte ska vinna. Men även om den inte skulle göra det så har han säkert ändå vunnit otroligt många hjärtan runt om i Sverige.
Hans blogg har berört ända in i själen i det han skriver till Daniel som är död sedan 1,5 år precis i dag. Daniel var hans vän!

Tack vare hans blogg så fick jag lära känna en underbar kille och vänskapen med honom är jag rädd om. Även om vi bor i varsin ände av Sverige så kommer säkert den här vänskapen att bestå. 

Vi är dessutom engagerade i 12 Septemberrörelsen båda två och vill se den gå framåt med många medlemmar i slutändan. Framför allt så vill vi se en förändring inom psykiatrivården både för de som är inskrivna och de anhöriga. 

Båda två har vi sett hur det kan gå till på både gott och ont och jag som individen Cajsa har för flera år sedan själv haft kontakt med psykiatrin och varit nöjd med den vård som då gavs. 

Som mamma till E är jag inte nöjd! Absolut inte! Vården har varit under all kritik för henne och kontakten med oss anhöriga lika med noll.

Hennes samtalskontakt är en skitstövel ända ut i fingerspetsarna och en riktig kärring som en vän till A sade, som har haft med henne att göra i jobb sammanhang. Vi håller med! 

Men man får inte glömma att hon verkar vara bra mot vår dotter och det är det viktigaste. Däremot så har hon inte lyckats så bra i sina tidigare försök att få vår dotter självskadefri och hon sade själv vid ett tillfälle att hon ansåg att hon inte kunde hjälpa E.

Ändå fortsätter hon att vara hennes samtalskontakt även på Vågen där E nu är inskriven. Vi föräldrar kan bara hoppas att det här blir bättre och bättre och att hennes samtalskontakt trots de farhågor hon hade i juni förra året kan hjälpa vår flicka. Kanske har hon ändrat sig! 

Det är inget som vi kan uttala oss om då vi inte har någon som helst kontakt med kvinnan. 
Hon ville inte det trots att vår dotter tillät det!

I kväll håller vi tummarna för Walentine och hans blogg!
 

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...