måndag 31 mars 2014

Givande möte!

Hemkommen från ett intressant och givande möte med två trevliga personer, som det verkligen hörs tycker om E och så gärna vill att hon ska bli frisk från sitt självskadebeteende.
Säg de som inte tycker om vår älskade flicka! Hon ÄR världens goaste tjej med ett stort hjärta och som jag sade på mötet: Så väl värd att få må bra!!

Det handlar om en korttidsbehandling på några månader upp till ett år och vi hoppas att det ska räcka för E. De har gruppsamtal men dem medverkar hon inte i utan får egenterapi. Nog så bra tror jag då det inte är alla som fixar gruppterapi.

Har hon inte skurit sig på tre månader så går de och fikar någonstans och firar som en slags morot och pepp. I april - maj är det dags igen för en fika där E själv bestämmer var de ska gå.
Det låter som en trevlig grej! 

Jag kan nu förstå varför min dotter tycker om sin samtalskontakt och har helt och hållet ändrat åsikt. Hon känns som en fin människa och det kändes som att vi var på samma plan i hur vi tänkte runt det här med E.

Fortsättning följer....



 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...