söndag 2 mars 2014

Marsvin

Vi packade ihop och for hem relativt tidigt i dag från stugan och pappa samt min bror hade då kommit ut för att ta bort snö med slungan. Pappa orkade bara köra ut dit, gå från bilen till fåtöljen och sedan var han slut som artist. 
När han satte sig ned så sade han att det är vad han orkar! 

Hur som helst så efter att vi hade kommit hem och packat ur bilen och fått i oss lite lunch, så begav vi oss till E för att följa henne till zoo. Hon skulle köpa sig ett marsvin! 
Det slutade med att hon for hem med två marsvin, en gigantiskt bur med alla tillbehör och tvåtusen kronor fattigare. Men hon var verkligen glad över sina marsvin och jag sitter här med ett stort leende och tårar i mina ögon av att se hur glad hon var över detta. 
Hade jag haft pengar så hade jag betalat allt åt henne men kunde bara bidra med 300 kr. Nåja! Det är väl alltid något antar jag!

Flickornas pappa har varit här och hjälpt till att få ca modulen att fungera så nu är boxern borta för evigt. En klumpig sak det där!

Vår lilla inneboende Vera är en busig hund har vi konstaterat! I förra veckan ertappade jag henne med att ligga och tugga på något och när jag tog en närmare titt på vad det var så såg jag att hon hade tuggat sönder en hdmi kabel. Hon hade precis börjat gnaga på de inre trådarna i kabeln så det kunde ha gått riktigt riktigt illa då kabeln var inkopplad i receivern och receivern i eluttaget. 
Nu blir det att hålla stenhård koll på henne hädanefter!
Lite kort från vistelsen i stugan lägger jag också in. Där jag ligger i sängen så tänkte jag ta mig en liten vilostund och det tänkte hundarna också, tydligen! Fyra av sex fick jag som sällskap i bingen! 
Kommer bättre bild på marsvinen när E har tagit en och skickat till mig.



 













När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...